De departe, cele mai vândute modele second hand din clasa compactă sunt VW Golf, Opel Astra şi Ford Focus. Însă, pentru a înţelege mai bine preferinţele românilor, am recurs la o ”disecţie” a acestor modele, luând în considerare fiecare generaţie în parte – astfel se pot observa mai uşor diferenţele între ele.
Dacă VW Golf şi-a păstrat acelaşi nume de-a lungul tuturor generaţiilor, Opel Astra şi Ford Focus au fost precedate de alte modele: Kadett, respectiv Escort, pe care le-am luat în considerare, deoarece au intrat în concurenţă cu Golf-ul la un moment dat.
Golf 1, fiind deja foarte vechi, a mai fost adus în ţară mai mult în varianta cabrio, deci putem spune că e cantitate neglijabilă.
Golf 2 poate fi încadrat, de asemenea, la categoria maşini foarte vechi, având vânzări insignifiante, dar mult peste Kadett E şi Escort Mk IV.
VW Golf 3 a fost importat în aproape 1.000 de versiuni hatchback, de peste 4 ori mai mult decât Astra şi Escort tot în versiuni hatchback.
Breakul Astra F Caravan a fost mai preferat de români decât breakurile Escort Tournier sau Golf 3 Variant.
Golf 4 este, fără îndoială, cel mai de succes Golf în domeniul second hand: au fost importate peste 4.700 de Golf-uri în versiunea hatchback
Opel Astra G Caravan este cel mai bine vândut break compact second hand cu motorizări pe benzină
La capitolul ”trei volume”, VW Bora îşi întrece fără drept de apel rivalii.
Generaţia VW Golf 5 este, din nou, mai bine vândută în versiunea hatchback decât Astra H şi Focus II
La capitolul breakuri, românii preferă modelul Focus II Wagon, urmat de Astra Caravan, în timp ce Golf 5 Variant are vânzări modice.
În domeniul sedanurilor, VW Jetta este devansat de Focus II Saloon, iar Astra H Sedan este aproape inexistent
Opel Astra GTC este mult mai bine văzut decât VW Scirocco, în timp ce Focus nu are un coupe derivat
Generaţia Golf 6 este mai bine vândută decât Astra J sau Focus III în toate versiunile de caroserie.
VW Golf Plus nu are corespondent la Opel şi Ford, destui români găsind atractivă această variantă.
Ce motorizări au preferat românii să cumpere mai mult în cazul acestor modele de la VW, Opel şi Ford, vedem PE PAGINA URMĂTOARE